سئو برای Interactive Content

محتوای تعاملی چیست+ 8 نکته تولید و بررسی انواع آن

به طور مثال در پلتفرم های مختلف مانند گروه خصوصی فیس بوک، در استوری های اینستاگرام، در پست های اجتماعی و در یوتیوب می‌پرسید که دوست دارند چه مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند.

به یاد داشته باشید که یک صفحه بنیادی خوب باید دارای یک موضوع اساسی باشد که ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت کسب و کار شما داشته باشد. اگر به هریک از دلایل بالا اقدام به تولید محتوای متنی می‌کنید هرچه زودتر باید روند خود را اصلاح کنید. همراکت با بیش از 7 سال سابقه در زمینه وب، IT، سئو سایت و طراحی وب سایت در تمامی زمینه ها در تلاش است همگام با استاندارد های روز دنیا، شما را در تجربیات و دانش خود سهیم کرده تا وب سایتی پویا در صفحه اول گوگل داشته باشید. چندین شیوه‌ی اثبات‌شده‌ی بهترین وجود دارد که هنگام یادگیری نحوه نوشتن محتوای سئو (یا هر نوع محتوایی، در واقع) باید از آن‌ها پیروی کنید. این در واقع مجموعه‌ای از شیوه‌های نوشتن تبلیغاتی است که باید آن‌ها را درونی کنید تا کیفیت نوشتن خود را به طور کلی ارتقا دهید. چون این نوع نقشه ها کشورهای جهان را براساس برخی شاخص ها و ویژگی ها طبقه بندی می کنند که با کلیک بر روی آنها برای کاربر مشخص می گردد و مخاطبین کشورهای مختلف نیز همیشه به دنبال این هستند که به نحوی برتری خود را نشان دهند.

«رایگان» و «کنفرانس» معمولاً با هم جور نمی‌آیند، اما BrightonSEO هر شش ماه هزاران بلیط رایگان از طریق قرعه‌کشی توزیع می‌کند. این کنفرانس که دو بار در سال در شهر برایتون (انگلستان) برگزار می‌شود، شاید یکی از بزرگترین کنفرانس‌های سئو در جهان باشد و با بیش از چهار هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود. این گزینه برای کسانی خوب است که بخواهند برای یادگیری SEO‌ از ایران خارج شوند. در حالی که بنیانگذار آن دنبال مسیر جدیدی رفته، تیم موز همچنان هر هفته یک ویدیوی پانزده‌دقیقه‌ای تهیه می‌کند. این سری ویدیویی جدید از ذهن فنی و خلاق آلیدا سولیس، بسیار ارزشمند است!

با تحلیل این بازخوردها می‌توانید نقاط قوت و ضعف سایت را شناسایی کرده و بهبود دهید. همچنین تشویق کاربران به ثبت نظرات، به افزایش تعامل اجتماعی کمک می‌کند. سئو محتوا به معنی تولید محتوا به‌گونه‌ای است که برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده و در عین حال برای مخاطبان جذاب و مفید باشد. با رعایت اصول و ترفندهای گفته شده، شما می‌توانید محتوای سئو شده و جذاب تولید کرده و در نتایج جستجو بهترین رتبه‌ها را کسب کنید. به طور خلاصه، منظور از سئو محتوا این است که محتوایی تولید شود که هم از لحاظ فنی برای موتورهای جستجو قابل فهم و مناسب باشد و هم از نظر محتوایی نیازهای کاربران را پوشش دهد.

اطمینان حاصل کنید که منبع آموزشی شما کاملاً به‌روز بوده و از آخرین متدهای موتورهای جست‌وجو استفاده کند. محتوای همیشه سبز محتوایی است که دارای ترافیک دائمی و پایدار از سمت موتورهای جستجو است. محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف ندارد و همواره پاسخگوی نیاز کاربران است. اسم آن برگرفته از برگ درختانی است که همواره در طول سال دارای برگ‌های سبز هستند. یک استراتژی خوب در بروزرسانی محتوای قدیمی بروزرسانی و بهبود محتوای مطالب همیشه سبز موجود در سایت است. فرض کنید می‌خواهیم یک کمپین تولید محتوا حول موضوع «فروش در شبکه‌های اجتماعی» ایجاد کنیم.

اگر کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند، گوگل آن را نشانه‌ای از نامرتبط بودن محتوا تلقی می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم Google Page Experience که بر روی تجربه کاربری (User Experience – UX) متمرکز است، بررسی می‌کند که آیا کاربران تجربه‌ای مثبت از سایت شما دارند یا نه. سایت‌هایی که محتوای گیرا، خوانایی بالا و فراخوانی به اقدام (Call to Action – CTA) واضح دارند، کاربران را بیشتر درگیر می‌کنند و رتبه بهتری کسب خواهند کرد. همچنین، تحلیل رفتار کاربران با ابزارهایی مانند Google Analytics 4 (GA4) می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره چگونگی بهینه‌سازی صفحات ارائه دهد. در نتیجه، تنها داشتن محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه تعامل کاربران با سایت، عاملی تعیین‌کننده در سئو خواهد بود. در بهینه‌سازی سایت‌ها، همواره توجه ویژه و خاصی به محتوای تولیدی بوده است و به همین دلیل مطلب‌نویسی بیشتر از هر آیتم دیگری برای جذب مخاطب حائز اهمیت است.

در کسب و کارهای آنلاین باید بازخورد و تعاملات کاربران ارزیابی شود و همین موضوع اهمیت بررسی های آنلاین را نشان می دهد. یکی دیگر از راه های عالی برای جذب مخاطب با محتوای خود این است که به آنها اجازه دهید به محتوای شما امتیاز دهند. می توانید ویجت های رتبه بندی را به پست های وبلاگ ویا صفحات وب سایت خود اضافه کنید. آکادمی هات اسپات شامل مجموعه‌ای از دوره‌های مرتبط با سئو محتوا است، از جمله ویدیوهایی درباره بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی اینستاگرامی. هات اسپات برای شروع بی‌نظیر است، اما به نظرم بهتر است ویدئوها روی سرعت ۱.۵ برابر ببینید.

تولید محتوا سئو شده یعنی نوشتن مطالبی که الگوریتم‌های گوگل آن را مرتبط و ارزشمند بدانند و کاربران نیز با آن تعامل برقرار کنند. پس برای این‌که یک محتوا را سئو کنیم، باید با الگوریتم‌ها و شیوه‌ی رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو آشنا باشیم. دکمه‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی هستند که به کاربران وب سایت یا وبلاگ شما امکان می دهند محتوای شما را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این دکمه‌ها می‌توانند به شما در افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل با مخاطبان کمک کنند. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است.

شگفت‌آور است که کورسرا همچنان دوره‌هایی از بهترین دانشگاه‌ها را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. از جمله، دوره مقدمه‌ای بر بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. بررسی‌های رایگان بازاریابی Exposure Ninja به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که مشکلات پنهان وب‌سایت خود را درک کنند. هر بررسی وب‌سایت منحصربه‌فرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه می‌شود. مجستیک یک پروفایل‌‌ساز قدرتمند بک‌لینک است که به کاربران رایگان تعداد محدودی اعتبار می‌دهد. کارشناسان سئو، روزانه از مجستیک برای تحقیق درباره پروفایل‌های بک‌لینک رقبا و ساخت برنامه‌های جذاب استفاده می‌کنند.

گوگل هنوز توانایی این را ندارد که عکس‌ها و ویدیوها را به طور دقیق و از لحاظ میزان ارتباط به موضوع مورد جستجو بسنجد. محتوای ارزشمند و مجهولی که نام بردیم کمی گیج کننده است و به فرم های مختلف می توان محتوا در نظر گرفت مثل محتواهای بصری استاتیک یا ثابت مثل اینفوگرافیک ها و محتواهای تعاملی. قرار دادن منبع، نشان دهنده تعهد شما به صداقت و شفافیت در تلاش‌هایتان برای گزینش محتوا است. هنگامی که ایده‌ای پیدا کردید که فکر می‌کنید مخاطبان شما از آن لذت خواهند برد، روی “+” کلیک کنید تا عنوان را به موارد دلخواه اضافه نمایید. در کپی رایتینگ یا بازاریابی محتوا ممکن است از لحن معمولی استفاده شود و در نگارش از خلاقیت بیشتری استفاده شود.

برخلاف یک تبلیغ ثابت یا پست شبکه‌های اجتماعی‌، محتوای تعاملی مستلزم مشارکت فعال مخاطبان است. محتوای تعاملی تجربه‌ای‌به‌یاد‌ماندنی‌تر و همه‌جانبه‌تر ایجاد می‌کند و باعث می‌شود پیام به عمق جان مخاطب بنشیند. این نوع از محتوا راهی منحصربه‌فرد برای برقراری ارتباط با مشتریان است و همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، به‌دنبال ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان برند است. چه شما یک طراح یا نویسنده فریلنسر هستید و یا صاحب یک برند، وقت آن است تا برای بهبود بازاریابی دیجیتال برند خود تعاملی کردن محتوا هایتان را در دستور کار قرار دهید. مهم نیست که کسب و کار شما در چه زمینه ای است، در نظر داشته باشید که کاربران همیشه از چنین محتواهایی بهتر و سریع تر از محتواهای عادی استقبال می کنند.

برچسب اوپن گراف (og tag) سبب می‌شود که محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک شناخته شده و به اشتراک گذاشته شود. این نوع از برچسب شامل اطلاعاتی از محتوا است که تعیین می‌کند در صورت به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی، چه عنوان و تصویری برای پیش‌نمایش محتوا نمایش داده شود. طبق مطالعه‌ای که توسط SEMRUSH انجام شده ۳۶ درصد از مقالاتی که دارای h2 , h3 هستند دارای عملکرد بهتری از نظر ترافیک، میزان اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بک لینک دارند. اگر برای مخاطب هدف خود نمی‌نویسید، برای چه کسی می‌نویسید؟ به علایق آن‌ها و سوالاتی که ممکن است بپرسند فکر کنید. رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چگونه این برندها محتوای خود را می‌نویسند، به ویژه در مورد شکاف‌هایی که هنوز پر نشده‌اند.

در سال ۲۰۲۴ نوشتن یک محتوای خوب تنها به معنی خلاصه کردن مطالب نوشته شده در ۱۰ لینک برتر نتایج جستجو در گوگل نیست. بهتر نوشتن به معنی خلق ارزش برای کاربران است به نحوی که مخاطبانتان تمایل داشته باشند وقت و توجه بیشتری را صرف محتوای شما بکنند. منظور از شکاف محتوایی (Content Gap)، اطلاعاتی است که در نتایج جستجوی گوگل و رقبا پوشش داده شده‌اند، اما در محتواهای سایت شما موجود نیست. هدف این است که شکاف‌های محتوایی را شناسایی کرده و آن‌ها را با محتوای معتبر، مرتبط و با کیفیت پر کنید. بررسی این قسمت در زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد سوالات اضافی که مردم درباره یک موضوع دارند را استخراج کنید و محتوایی تولید کنید که پاسخگوی همه این سوالات باشد. ابزارهایی نظیر AlsoAsked و KeywordsPeopleUse به شما در استخراج پرسش‌های مهم مخاطبان درباره موضوع کمک می‌کند.

البته این نکته را دقت کنید که ممکن است علاقه و نظر کاربران تغییر کند، پس از یک روند همیشه استفاده نکنید و مدام به آزمایش و بررسی نظرات و علاقه کاربران بپردازید. با دانستن انواع بازاریابی محتوا، نسبت به شرایط حاضر و زمینه فعالیت خود باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. در قبال کارهایی مانند اشتراک گذاری محتوا، تگ کردن دوستان و یا حضور در مراسمات خاص و یا لایو ویدیوها، هدیه و جوایزی به کاربران خود اهدا کنید. بدین ترتیب تشویق به انجام اینکارها می‌شوند و درنهایت برای شما افزایش کاربر را به همراه دارد. گاهی اوقات به کمک اینفوگرافیک می‌توانید چکیده یک موضوع یا مطلب را به شکل عکس درآورید تا در عین سادگی، به جذابیت محتوای خود بیافزایید.

در سال 2024 توجه به نیاز کاربران، بهینه‌سازی سرعت سایت، افزایش تعاملات اجتماعی (سوشال سیگنال) و تقویت تجربه کاربری (UX) به یکی از اولویت‌های اصلی سئو تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی برترین استراتژی‌های محتوایی سئو پرداخته و نکات کلیدی برای رشد وب‌سایت را مرور می‌کنیم. محتوای متنی شامل هرگونه متن مانند مقالات، بلاگ‌ها، گزارش‌ها، و کتاب‌های الکترونیکی است. این نوع محتوا معمولاً به‌صورت نوشتاری ارائه شده و می‌تواند اطلاعات عمیق و دقیقی درباره یک موضوع خاص ارائه دهد. محتوای متنی به دلیل قابلیت سئو و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای جذب ترافیک وب‌سایت‌هاست.

خصوصا در سال ۲۰۲۴ که شدیدترین رقابت بین متخصصین سئو و بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم و ظهور ابزارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT و تغییرات الگوریتم گوگل، فرایند تولید محتوا را با چالش‌های بیشتری مواجه کرده است. بدون استفاده از کلمات کلیدی، نمی‌توانید بفهمید که چگونه محتوای سئو را برای برند خود بنویسید. اینجا جایی است که تحقیق کلمات کلیدی وارد می‌شود و این سنگ بنای نحوه نوشتن محتوای سئو است. ذکر منبع در گزینش محتوا می‌تواند شما را از مشکلات قانونی دور نگه داشته و همچنین می‌تواند ارتباط خوبی با افراد دیگر در صنعت شما ایجاد کند. مخاطبان نیز زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که بتوانند منبع اصلی محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید مشاهده کنند. اکنون می‌توانید موضوعاتی را مشاهده کنید که در 12 ماه گذشته در حوزه کاری شما پرطرفدار بوده‌اند.

این لیست همیشه در حال تغییر و تکمیل خواهد بود، اما داشتن آن به عنوان پایه برای نوشتن سئوی شما بسیار ارزشمند است. تا اینجای کار، عنوان اصلی (H1) را بهینه کرده‌ایم و حالا نوبت به سطوح بعدی عناوین، به خصوص H2 می‌رسد. این عناوین، مانند ستون‌های اصلی یک ساختمان، ساختار محتوا را شکل می‌دهند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بهتر متوجه موضوع هر بخش شوند. قبل ازینکه  شروع به نوشتن محتوا کنید، باید ابتدا کلمات کلیدی ارزشمند را کشف کنید. این کلمات هدفمند نه تنها مسیر شما را در دنیای دیجیتال هموار می‌کند، بلکه تضمینی است بر موفقیت محتوای شما.

بازاریابی محتوای تعاملی می‌تواند برای ایجاد یادآوری و وفاداری برند بسیار موثر باشد، به‌خصوص اگر تجربۀ به یاد ماندنی و جذابی برای مخاطبان خود ساخته باشید. برای مثال، یک بازی تعاملی خوب می‌تواند تأثیری ماندگار بر مخاطب بگذارد. مخاطب نیز به نوبۀ خود برند شما را با یک تجربۀ سرگرم‌کننده مرتبط می‌کند. به‌طور مشابه، محتوای تعاملی که مشارکت کاربر را تشویق می‌کند، مانند نظرسنجی‌ها یا آزمون‌ها، می‌تواند حسی از عضویت در یک جامعه را ایجاد کند و وفاداری به برند را در این فرآیند به وجود بیاورد. همان طور که در قسمت بالا اشاره شد یکی از روش های برقراری ارتباط تعاملی با مخاطبان به صورت شخصی ارسال ایمیل می باشد.

برای نمایش کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما، روی هر کدام که می‌تواند برای پستی به سبک فهرست و تگهای عنوانهای HTML مانند H1,H2, … مناسب باشد، کلیک کنید. 3- در کپی رایتینگ نویسنده سعی می کند با دادن اطلاعاتی از برند فورا کاربر را جذب کند در مقابل تولید محتوا بر آموزش مشتری و ایجاد اعتماد تلاش می کند و نگاهی طولانی مدت به فروش دارد. کسب و کارهای موفق، استراتژی بازاریابی محتوا دارند، بنابراین مهم است که به روش هایی فکر کنید تا محتوای خود را از رقبای خود متمایز کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ دیبا با ارائه خدمات طراحی سایت حرفه‌ای و کاربرپسند، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا حضوری آنلاین و موثر داشته باشند. آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل می‌توانید این کار را کنید.

در دنیای دیجیتال امروزی، جایی که کاربران به طور فزاینده‌ای از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات استفاده می‌کنند، تولید محتوای بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو به یک ضرورت تبدیل شده است. این نوع محتوا، با بهره‌گیری از تکنیک‌های سئو، به گونه‌ای طراحی می‌شود تا در صدر نتایج جستجو قرار گیرد و به وب‌سایت شما ترافیک هدفمندی هدایت کند. این محتوا با انجام تحقیقات دقیق بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما و مخاطبانتان شکل می‌گیرد. محتوای باکیفیت، ارزشمند و منحصر به فرد، کلید اصلی موفقیت در دنیای سئو است. محتوایی که به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، نیازهای آن‌ها را برآورده کند و اطلاعات مفیدی در اختیارشان قرار دهد، نه تنها توسط موتورهای جستجو بلکه توسط کاربران نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. در دنیای بازاریابی برند و نویسندگی، محتوا و سئو به هم گره خورده‌اند.

از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. این راهنمای سئو به شما می‌گوید که چطور از SERPStat برای بهبود نمره‌ها سئو وب‌سایت خود استفاده کنید. چندین گزارش کاوش مسیر از پیش تعریف شده وجود دارد، اما کاربران همچنین می توانند با استفاده از معیارهای GA4، خود را ایجاد کنند. این بخش اولین صفحه ای که بازدیدکنندگان در داخل سایت وارد می شوند و تعداد بازدیدکنندگان این صفحات را نشان می دهد. در این مرحله پاسخ پرسش‌های شماره ۲ و شماره ۳ در روند تولبد محتوا را کنار هم قرار دهید تا زاویه منحصربه فرد محتوای خودتان را مشخص کنید. بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.

تولید محتوای تعاملی می تواند عامل قدرت و برتری شما نسبت به دیگران باشد. یک استراتژی گزینش محتوا که به خوبی اجرا شده باشد می‌تواند دسترسی شما را افزایش دهد، ترافیک را بالا برده و آگاهی از برند را ایجاد نماید. به‌علاوه با کمک گزینش کردن محتوا نیازی نیست مدام به دنبال ایده‌های متنوع باشید. بنابراین مطالب گفته شده را به کار بگیرید و یک محتوای گزینش شده عالی ایجاد کنید. در این آموزش ابزار SemRush را انتخاب کرده ایم و شما فقط کافی است طبق محتوا و آموزش تصویری تولید محتوا و گزینش محتوا قدم به قدم جلو بروید.

بعد از تعیین جهت گیری محتوا، یافتن موضوعاتی که باید به تولید محتوا  برای برندتان ختم شود آسان تر خواهد شد. علاوه بر این موضوعات انتخاب شده در این مرحله همان‌هایی هستند که برای مخاطبین مهم‌ترند. می‌توانید از افراد و تیم‌هایی مثل تیم فروش، مدیریت محصولات و پشتیبانی کمک بگیرید. فقط قبل از مشورت و رایزنی با این افراد حتما جهت گیری محتوا را برای آن‌ها مشخص کنید تا مطمئن شوید حین رایزنی از مسیر اصلی خارج نمی‌شوید. تا زمانی که به این موضوع توجه کنید، استفاده از محتوای تعاملی برای بازاریابی کسب‌وکارتان یک استراتژی امیدوارکننده برای جذب مشتریان و ساختن مشتریان وفادار است. محتوای طولانی، همانطور که از نامش پیداست، یک مقاله یا پست وبلاگی با حجم زیادی از کلمات است.

به عنوان مثال برای تولید محتوای سئو شده در اینستاگرام، باید به اصول تولید محتوا در اینستاگرام توجه کنید. این اصول برای اینستاگرام، شامل ایجاد تصاویر جذاب، استفاده از هشتگ‌های مناسب، و تعامل با مخاطبان می‌شود. محتوای تولید شده بر این اساس، می‌توانند به برندینگ شما کمک کرده و همچنین باعث افزایش بازدید از وبسایت شوند. گوگل دیگر فقط به محتوا نگاه نمی‌کند، بلکه رفتار کاربران هنگام تعامل با سایت را نیز تحلیل می‌کند. عواملی مانند نرخ کلیک (Click-Through Rate – CTR)، زمان حضور در صفحه (Dwell Time) و نرخ پرش (Bounce Rate) همگی تأثیر مستقیمی بر رتبه سئو دارند.

در سال 1996، Bill Gates  (موسس شرکت Microsoft) این جمله را بکار برد که "محتوا پادشاه است". از آن زمان تا کنون افراد بسیاری به کاربرد بیش از اندازه‌ی محتوا پی برده اند و تاثیر آن را در زندگی تجاری خود دیده‌اند. محتوا با هر شکل و مدلی (متن، ویدئو، تصویر و ... ) که داشته باشد، بهترین شیوه برای معرفی برند و اعتبار سایت محسوب می‌شود. بهتر است بر اساس جهت گیری محتوا و چشم انداز رقابتی کلمه کلیدی اولیه، یک مقاله به فرم “چطور؟” با اصطلاحات غیر فنی تولید کنیم که به افرادی که تازه به این حوزه وارد شده اند کمک کنیم. حالا که لیستی از موضوعات درخور و مناسب آماده کردید، زمانش رسیده است که تحقیق عمیق تری درباره کلمات کلیدی دنباله دار انجام بدهید و دقت تناسب کلمات کلیدی با موضوعات تعیین شده را بالا ببرید.

کپی رایتینگ سئو عبارت است از تولید محتوای تولید شده بر اساس لیست کلمات کلیدی به منظور جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو به صورت همزمان. به عبارت دیگر تولید محتوایی که برای گوگل قابل فهم باشد و از طرفی کاربران تمایل به خواندن و لایک کردن و اشتراک آن با دیگران در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. سئو (SEO) در سال ۲۰۲۵ به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI)، تغییرات در الگوریتم‌های گوگل و کم‌حوصلگی کاربران قرار گرفته است. الگوریتم‌های جدید گوگل روزبه‌روز هوشمندتر شده و تمرکز آن‌ها بر تجربه کاربری (User Experience – UX) و محتوای معنادار بیشتر شده است. روش‌های قدیمی سئو، مثل تولید مقالات طولانی، دیگر به‌تنهایی کافی نیستند، زیرا کاربران امروزی به دنبال پاسخ‌های سریع و کوتاه هستند.

با تنظیم این هشدار، وقتی شخصی محتوای جدیدی را در مورد موضوعاتی که شما مشخص کرده‌اید در وب منتشر می‌کند، Google Alerts از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهد داد. اگر بخش‌های زیادی دارید که می خواهید با هم ارتباط برقرار کنید، بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک اینفوگرافیک است . به عنوان مثال، می‌توانید محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید و یک تماس برای اقدام برای اشتراک‌گذاری، برچسب‌گذاری یا ارسال به دوستی که می‌تواند ارتباط برقرار کند، داشته باشید. نه تنها در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه به طور مؤثرتری محتوا جدید ایجاد می کنید، زیرا محتوایی را که قبلاً می دانید با مخاطبان شما طنین انداز می شود، با تغییر شکل مجدد برای آنها جذاب است. نتایج و اطلاعات بدست آماده بسیار برای شخصی سازی محتوا و ایجاد محتوای مختص به هر دسته از کابران لازم و ضرروی است.

در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بی‌توجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود. محتوا همچنان یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در صفحات جستجو است. دورانی که شما با انتشار یک مقاله ۳۰۰ کلمه‌ای و تکرار چندباره‌ی یک کلمه کلیدی در سایت امکان کسب رتبه و جذب ترافیک را داشتید گذشته است. برای کسب رتبه در گوگل باید محتوای با کیفیت (ساخته شده برای مردم) تولید کنید و آن را طبق اصول سئوی محتوا بهینه سازی کنید. محتوای تعاملی (Interactive Content) به شما کمک می کند تا لینک های معتبر از وب سایت های دیگر کسب کنید و از این طریق از سایر رقبای خود جلو بزنید. موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای صفحات وب را بررسی می‌کنند و بر اساس میزان ارتباط و کیفیت، آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری